Hulp & Support

Wat is Vita Mama?
Onder professionele begeleiding van onze trainings- en voedingscoaches ga jij aan de slag met functionele trainingen die speciaal samengesteld zijn voor jouw lichaam. Daarnaast kun je kiezen voor persoonlijke begeleiding door onze eigen voedingsdeskundige.

Voor wie is Vita Mama bedoeld?
Voor iedere vrouw die voor (lichaam voorbereiden op), tijdens of na haar zwangerschap persoonlijk en professioneel begeleid wil worden op trainings- en/of voedingsgebied. Trainingsniveau is niet van toepassing. Alle trainingen worden persoonlijk op jouw lichaam en voorkeuren afgestemd. Ook proberen wij in onze communicatie zoveel mogelijk rekening te houden met vrouwen die moeder zijn geworden van een stilgeboren kindje/sterrenkindje. Ook deze mama's zijn van harte welkom bij Vita Mama!

In welk trimester kan ik deelnemen aan Vita Mama?
Je kan in iedere fase van je zwangerschap starten met een lidmaatschap bij Vita Mama. Jouw persoonlijke trainingen worden altijd afgestemd op de fase van je zwangerschap waar jij op dat moment in zit. Uiteraard geldt dit ook voor de postnatale trainingen. Deze zijn altijd afgestemd op de hoeveelheid weken na je bevalling.

Maak je met Vita Mama gebruik van een app?
Zowel onze trainings- als voedingsbegeleiding en onze community vinden plaats in onze eigen app. Na het afsluiten van een lidmaatschap ontvang je van ons een uitnodiging voor het aanmaken van je persoonlijke account en het downloaden van onze app. Hierin kun je al je workouts terugvinden, je geplande afspraken met jouw coach of onze voedingsdeskundige, en kom je in contact met andere fitte moeders in onze community. Deze app bieden wij aan voor iOS en Android en is te downloaden in de App Store en in de Google Play Store.

Wanneer kan ik gebruik maken van de Vita Mama app?
Direct na het afsluiten van je Vita Mama lidmaatschap kun je onze app downloaden in de App Store en de Google Play Store. Na het aanmaken van een account kun je gebruik maken van onze app. De toegang stopt wanneer je lidmaatschap ook stopt.

Lidmaatschap

Hoe lang duurt mijn lidmaatschap?
Alle Vita Mama lidmaatschappen zijn maandelijkse abonnementen, welke je iedere maand tussentijds op kan zeggen. Als er niet wordt opgezegd word je lidmaatschap automatisch verlengt met een maand. Dit gebeurd 7 dagen voor het einde van je contractdatum.

Kan ik tussentijds stoppen met mijn Vita Mama lidmaatschap?
Ja, je kunt alle lidmaatschappen iedere maand tussentijds opzeggen, mits je dit 7 dagen voor het einde van je contractdatum doet. Ben je later dan deze 7 dagen? Dan wordt je contract ná de volgende maand opgezegd.

Hoe kan ik mijn Vita Mama lidmaatschap opzeggen?
Je kunt dit zelf doen via de Vita Mama app of je Vita Mama account. Zie onze pagina 'Opzeggen' voor een stapsgewijze uitleg.

Wanneer wordt de betaling van mijn lidmaatschap afgeschreven?
De betaling wordt altijd op de datum afgeschreven dat jouw lidmaatschap is gestart. Voorbeeld: start je op 1 januari dan zal op 1 februari je volgende termijn worden afgeschreven.

Kan ik mijn lidmaatschap downgraden?
Ja, het is mogelijk om tussentijds je lidmaatschap te downgraden, maar net als voor het opzeggen van je lidmaatschap geldt hierbij dat je het 7 dagen voor het einde van je contractdatum moet doen.

Hoeveel kost mijn Vita Mama lidmaatschap? 
Voor de actuele kosten kun je een kijkje nemen bij onze lidmaatschappen.

Trainingen

Heb ik materialen nodig als ik start met Vita Mama?  
Thuis ga je trainen met jouw eigen lichaamsgewicht. Beschik jij daarnaast over meer trainingsmateriaal? Dan kun je dit aangeven in het intake formulier zodat onze coaches hier rekening mee kunnen houden. Wil je wel trainen met extra materialen met heb je ze nog niet in huis? Bekijk dan onze shop.

Wat als ik tijdens mijn lidmaatschap veel last krijg van klachten en complicaties?
Laat altijd eerst jouw Vita Mama coach weten van jouw pijnklachten. Misschien is je uitvoering of verkeerde houding de boosdoener. Kan jouw coach te weinig voor je doen, raadpleeg dan altijd je verloskundige en/of een geregistreerd bekkenbodem fysiotherapeut. Hij/zij kan jou onderzoeken en eventueel aanpassingen geven waar de coaches rekening mee kunnen houden. Mocht echt blijken dat het doorzetten van trainingen niet veilig meer is, dan kunnen wij altijd besluiten om jouw lidmaatschap stop te zetten. Jouw gezondheid en die van de baby staan voorop!

Moet ik lid zijn van een sportschool om deel te kunnen nemen?
Nee, dat is niet verplicht. Binnen onze visie is het consistent uitvoeren van het plan het belangrijkst. We passen de trainingen aan op jouw situatie of je nu thuis, in de gym of op beide locaties wilt trainen.

Shop 

Wat is de levertijd van de producten in de webshop?
We streven ernaar om de bestelling zo snel en efficiënt mogelijk te bezorgen binnen 1-4 werkdagen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Plaats je producten in de digitale winkelmand via de bestelknop. Je kan bij ons bestellen zonder een account. We hebben dan nog wel even je gegevens nodig.

Op welke manier kan ik betalen?
In onze webshop kun je betalen met iDEAL, Creditcard (Visa of MasterCard), Apple Pay, American Express, Bancontact, Google Pay en Vita Mama cadeaubonnen.